Avui, el primer dia de la SAE (Setmana d'Activitats Extraordinàries), ens han vingut a fer una conferència sobre la pròpia experiència del paper del mestre i les TAC d'una escola del Raval de Barcelona.
Les idees més rellevants que he pogut treure són:
1. Quan escoltem o llegim TAC o TIC pensem directament en ordinadors.
2. "Tenim escoles amb estructura del s.XIX, profes del s.XX i alumnes del s.XXI.
3. Treball en equip: no estem sols en el món.
4. El mestre ha de passar de l'analògic al digital (jocs clics, webquest,...); del lligat (pissarra, llibre de text,...) al mòbil (taula de so; de l'aïllat (jo només) al connectat (escoles d'estiu, facebook, twitter, aplicacions - zona clic, xtecblocs,...); del genèric al personal - tenim nom, som persones; de consumidors (editorial) a creadors (propi creant activitats idònies, a mida - lloc web (gmail), educaplay (mots encreuats), espacioPodcast, youtube, JClic, Educat 2.0 moodle; de tancat a obert ("cada maestrillo tiene su librillo").
Tot això fa que aconseguim més comunicació, col·laboració, compartir i discussió.
5. Taxonomia de Bloom + TAC: recordar, comprendre, aplicar, analitzar, avaluar, crear. Cridar l'atenció - motivar.
6. Aprenentatge en xarxa: projectes telemàtics (intercontes - conte col·laboratiu, fora muralles - ex. el mar).
7. Empowerment (apoderament): l'alumne és amo del seu propi treball - Exposició i compromís, interacció, entusiasme, participació.
8. Ampliació de les parets de l'aula, donar veu a l'alumnat.
9. Reflexió: com estem aprenent.
10. Aporta un ambient de treball on s'aprèn.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada