Aquesta sessió ha estat dedicada en dues parts:
1. Vam possar en comú les fotocòpies que ens va donar la professora: La composició del text: Planificació, composició i revisió.
L'esquema va ser el següent:
- Planificar: · reflexionar/prenc decisions.
objectiu: convèncer/persuadir/entretenir/donar plaer/informar.
tipus de text: - Narratiu: conte
- Descriptiu: guia ciutat.
- Explicatiu: recepta cuina.
- Persuasiu/argumentatiu/opinió.
· recollir informació
- Pluja d'idees (brainstorming).
- Documentació.
- 6W (what, where, when, why, who, which).
- Prendre apunts.
· seleccionar i ordenar
- Selecció de les idees.
- Ordenació de les idees.
- Tècniques d'agrupació: grups i mapa conceptual.
- Tècniques d'ordenació: numeració i esquema.
- Redactar/composició: transformar les idees en paràgrafs/connectors/marcadors/signes de puntuació.
- Revisió: examinar/avaluar/decidir i, si convé, modificar.
2. Va començar a introduir la recitació on cadascun de nosaltres ha de buscar "un poema per ser recitat".
Ens va possar un exemple de recitació:
"Una gallina xica, tica, mica, camacurta
i ballarica, va tenir sis fills xics, tics, mics, camacurts i ballarics. Si la
gallina no hagués estat xica, tica, mica, camacurta i ballarica, els seus fills
no haurien estat xics, tics, mics, camacurts i ballarics."
Primer vam haver de recitar-la tots junts, després per meitats i per últim primer començava un grup, després un altre i després un altre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada