dissabte, 20 d’octubre del 2012

COED (19/10/2012)

Aquesta sessió ha estat dedicada en dues parts:

1. Vam possar en comú les fotocòpies que ens va donar la professora: La composició del text: Planificació, composició i revisió.
L'esquema va ser el següent:

- Planificar:   · reflexionar/prenc decisions.
objectiu: convèncer/persuadir/entretenir/donar plaer/informar.   
tipus de text:    - Narratiu: conte
                         - Descriptiu: guia ciutat.
                         - Explicatiu: recepta cuina.
                         - Persuasiu/argumentatiu/opinió.
 · recollir informació
        - Pluja d'idees (brainstorming).
        - Documentació.
        - 6W (what, where, when, why, who, which).
        - Prendre apunts.
 · seleccionar i ordenar
         - Selecció de les idees.
         - Ordenació de les idees.
         - Tècniques d'agrupació: grups i mapa conceptual.
         - Tècniques d'ordenació: numeració i esquema.

- Redactar/composició: transformar les idees en paràgrafs/connectors/marcadors/signes de puntuació.
                                                                  
- Revisió: examinar/avaluar/decidir i, si convé, modificar.


2. Va començar a introduir la recitació on cadascun de nosaltres ha de buscar "un poema per ser recitat".

Ens va possar un exemple de recitació:

"Una gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica, va tenir sis fills xics, tics, mics, camacurts i ballarics. Si la gallina no hagués estat xica, tica, mica, camacurta i ballarica, els seus fills no haurien estat xics, tics, mics, camacurts i ballarics."

Primer vam haver de recitar-la tots junts, després per meitats i per últim primer començava un grup, després un altre i després un altre.
                         

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada