dissabte, 20 d’octubre del 2012

GTIC: 12 propostes d'ús creatiu i multimedial del programa PowerPoint

 
 
Després de llegir "12 propostes d'ús creatiu i multimedial del programa PowerPoint", he extret les següents conclusions:
 
- Respecte l'ús del Power Point s'ha detectat un problema, s'ha canviat l'ús de transparències per un programa que s'utilitza pel mateix.
- L'ús tradicional de les presentacions té els seus avantatges: es té a la pantalla una guia del que s'està dient (termes claus o de l'esquema), incorpora imatges il·lustratives, crea esquemes per fer més intel·ligible la matèria, inserir tota mena d'elements multimedials (so, vídeo, animacions,...), l'alumne té més facilitat per prendre apunts i  permet utilitzar una variada gamma de colors i formes per clarificar el significat dels continguts.
- Però també te desavantatges: massa informació, l'orador es limita a llegir la pantalla, colors i formes de forma indiscriminada sense cap ordre estètic ni utilitat, abús d'elements multimedials, si no hi ha bon sistema de projecció l'aula sempre estarà a les fosques, molts efectes d'animació i transició pot fer que l'auditori miri els efectes i no escolti el discurs, s'inclou més continguts i l'orador explica i l'oient llegueix.
 
Com utilitzar correctament el Power Point?
- Treballar en espais i moments que vagin més enllà de la situació d'una classe formal.
- Interacció professor/alumne o alumne/alumne.
- Incorporar elements propis del llenguatge audiovisual: expressió i treball de les emocions.
- Facilitar la creació i l'aprenentatge cooperatiu.
- Presentacions amb estructura, síntesi i reflexió dels continguts.
 
12 Propostes per el mestre alhora d'utilitzar el Power Point:
- Crear una presentació amb una diapositiva central que contingués una miniatura de totes les fotos i al clicar a sobre s'obrís una nova diapositiva amb la foto en qüestió ampliada.
- Crear un sac de sons i melodies mitjançant enllaços entre textos escrits en una diapositiva.
- Crear diapositives amb preguntes i enllaços amb les respostes correctes.
- Fer esquemes amb algun terme equivocat i que els alumnes l'hagin de trobar.
- Utilitzar el Power Point com a pissarra i que els alumnes l'hagin de construir en el lloc corresponent.
- Utilitzar el Power Point com una eina més d'estudi i treball a les classes d'educació artística.
- Explicar contes als més petits, amb imatges dels protagonistes, els decorats, els instruments que apareixeran, sons i diferents finals per poder triar.    
- Fer anàlisis d'algun text, per exemple: un poema.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada