diumenge, 28 d’octubre del 2012

GTIC: Cultura lliure i Programari lliure

El passat dijous el professor ens va plantejar 4 situacions imaginàries o no que podrien succeir a les escoles del nostre país:

A- El professor d'educació física diu als seu alumnes: "Demà, tothom vindrà a classe amb unes "Nike. Air Force" per poder fer les pràctiques de basquet.

B- Som a classe fent un projecte col·laboratiu de ciències i diem als nostres alumnes: Aneu a google, cerqueu imatges sobre la terra, enganxeu-les i comenteu-les en un Word.

C- Per preparar una classe, el mestre ha confeccionat un fantàstic "PowerPoint" en el que li manquen les dues últimes diapositives, l'envia per correu electrònic als seus alumnes amb la instrucció següent: Obriu el PowerPoint, fet amb la versió 2010, i completeu les dues últimes diapositives amb les dades que falten. La propera setmana el porteu a classe per comentar-lo.

D- El professor, en una excursió, diu als seus alumnes: "Entreu a la botiga de records, agafeu les postals que vulgueu per portar-les als pares"


Vam treure com a conclusions:

A: No hem d'obligar als pares a comprar una marca determinada, només d'informar. Els pares podrien enviar-nos cartes de queixa.
B: Agafem fotografíes nomès quan l'autor ens ho digui.
C: Descarregar el programa és un delicte. La solució és el programa lliure: http://www.softcatala.org/.
D: No es roba, es podria acabar en companyia dels mossos d'esquadra.

 
El programa lliure (en anglès free software) és el programari que pot ser usat, estudiat i modificat sense restriccions, i que pot ser copiat i redistribuït bé en una versió modificada o sense modificar sense cap restricció, o bé amb unes restriccions mínimes per garantir que els futurs destinataris també tindran aquests drets.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada